Samis siskokset

tiistai 11. heinäkuuta 2017


Kun olin pieni, äitini puki välillä minut ja pikkusisareni täysin samanlaisiin vaatteisiin. Muistelisin, ettemme aina olleet äitimme kanssa ihan samaa mieltä siitä, miten ihanaa mielestämme on olla samoissa vaatteissa. Mutta jotain siitä on varmasti jäänyt kummittelemaan alitajuntaamme, sillä samistelemme siskoni kanssa nykyään omalla tavallamme. 


Vaikka minulla ja siskollani on hieman erilaiset tyylit, pidämme kyllä esteettisesti samanlaisista asioista. Siskoni osti vuosia sitten Baggun repun ja vannoin silloin, että seuraavan kerran kun minä ostan repun, niin ostan saman merkkisen. Ja niin nyt ennen pikku A:n syntymää huomasin, ettei minulla ole yhtään ehjää reppua, jota voisi myös käyttää hoitolaukkuna, niin etsin sopivan mallisen Baggun repun netistä ja tilasin sen. Tiesinhän jo millaisia niiden reput ovat, joten luotin tuntuman olevan yhtä mukava kuin siskoni repussa eikä minun tarvinnut käydä sitä missään liikkeessä testaamassa.


Siskoni on ihana löytäessään välillä kaupoilta tai kirpputoreilta tavaroita, joista hän näkee heti että saattaisin tykätä, niin hän lähettää minulle viestiä ja kysyy haluaisitko? Ja näin raskauden jälkeen jalkani on levinnyt sen verran, että olen joutunut luopumaan monista pieneksi jääneistä tennareista, joten siskoni riensi apuuni! Hän löysi minulle nätit Vagabondin luonnonvaaleat tennarit, eikä minun edes tarvinnut poistua kodistani saadakseni ihanat kengät. Koska jos jotain inhoan, niin kenkien ja housujen sovittamista. Ei sillä että istuvuuden kanssa olisi välttämättä ongelmia, mutta olen vaan aina liian nirso niiden mallien suhteen. Myös siskoni mielestä nämä kengät olivat liian ihanat, joten hänen täytyi ostaa myös itselleen vastaavat eri värisenä.


Silloin harvoin, kun minua arpaonni suosii, saan palkinnoksi jotain oikeasti hyödyllistä! Viime kerralla minua lykästi niin, että voitin arvonnasta Made by Mekki:n TISSI-korun! Ja voi sitä riemun määrää, kun sain odottaa postiluukusta tipahtavaa korua kertomaan tissien ilosanomaa! Tai no itse valitsin pinkin TISSI-korun, jolla kunnioitetaan rintasyövässä menetetyn rinnan muistoa, mutta itse ajattelen sen voivan merkitä myös imetysmuistoa. Koska itse korusarjahan on luotu kertomaan korun kantajan arvoista ja imetysmyönteisyydestä. Ja tottahan toki, kun kuulin että korusta tulee "ammattilaisversio", mikä sopii esimerkiksi kätilöiden tai muun hoitohenkilökunnan käytettäväksi työasuissaan, minun piti se hommata tulevalle kätilösiskolleni! Nyt hän saa myös jakaa imetysmyönteisyyden ilosanomaa ja samistella kanssani vielä vähän enemmän!

Lähetä kommentti

Latest Instagrams

© Kasvava koti. Design by FCD.