Flamingo huppari

tiistai 27. kesäkuuta 2017


Olen jo vuosia sitten kirpputorilta ostanut aivan ihanan mallisen ja tuntuisen hupparin, mutta sen sävy oli hieman liian hempeä makuuni. Koska huppari ei oikeen koskaan sopinut muun vaatekaappini sisällön kanssa niin hyvin yhteen, oli se enimmäkseen vain kotivaate käytössä tai kaapin pohjalla. Päätin että nyt olisi aika saada tämä vaatekaapin ihastus arkikäyttöön ihmisten ilmoille.


Tämä tarkoitti sitä että hupparin punnitsemisen jälkeen suuntasin kaupoille etsimään tekstiiliväriä, millä voisin ihan vain pesukoneessa värjätä hupparin, sekä suolaa. Kaupan värivalikoimista matkaani lähti lähes fuksian värinen Flamingo Pink sävy, koska se miellytti silmääni eniten ja olin lähestulkoon varma että värisänystä tulisi halutunlainen kun huppari oli jo valmiiksi vaaleanpunainen. 


Sen jälkeen kun olin punninnut suolan oli aika vain laittaa pyykkikoneeseen huppari, väriaine ja suola. Onneksi tuo yksi väriainepakkaus oli juuri tarpeeksi koko hupparin värjäämiseen voimakkaan pinkin sävyiseksi, eikä minun tarvinnut ostaa kahta pakkausta. Ja oman pesukoneen plussat on mielestäni myös se että silloin pystyy värjäämään helposti vaatteita tai kankaita pelkäämättä pilaavansa pyykkituvan pesukonetta tai muiden asukkaiden pyykkejä.


Sitten vain jännityksellä pitää odotella pyykkikoneen hoitavan koko värjäyksen. Tämä on mielestäni todella jännittävää, koska pelkään aina että siellä koneessa tapahtuu jotain minkä takia värisävystä tulisi epätasainen. Mutta olin tarkastanut että huppari on 100% puuvillaa eli luonnonkuitua, jotenka värin olisi ainakin pitänyt kiinnittyä tasaisesti koko vaatteeseen.


Ja kyllä niin sieltä pyykkikoneen uumenista nousi hehkuvan värinen huppari täysin uudistuneen ilmeen kanssa! Toki mitä osasinkin jo epäillä, saumat sekä vetoketjun kangasosa jäivät vaalean sävyisiksi koska ovat enimmäkseen jotain keinokuitua, mutta tämä ei häiritse minua yhtään. Onhan minulla nyt paljon hienompi "flamingo huppari"!


Vai mitä mieltä olette tämän hupsun kotiäidin hupparin uudesta hehkuvasta väristä? Oletteko itse koskaan värjänneet vaatteita kotona?








Lähetä kommentti

Latest Instagrams

© Kasvava koti. Design by FCD.